praca, oferty pracy, pracodawca Przejdź do Inwestycje.pl

Dodaj oferty pracy Dodaj CV Oferty pracy Dla pracodawców Pomoc Rynek pracy RSS English
Praca, oferty pracy | Pracodawca.com
E-Mail
Hasło
Zapamiętaj hasło
Nie masz jeszcze konta ?
Załóż konto

Zapomniałem hasła
Praca, oferty pracy | Pracodawca.com
Wyszukaj pracę za granicą

Szukaj pracy z Google
Praca, oferty pracy | Pracodawca.com



praca.inwestycje.pl
e-mail: info@praca.inwestycje.pl

praca.inwestycje.pl © 2005
wszelkie prawa zastrzeżone
kopiowanie bez zezwolenia zabronione
e-mail: info@praca.inwestycje.pl
Kanał RSS - Oferty pracy - Pracodawca.com


Add to Google

Strona główna Praca Wiadomości

Ścieżka kariery: 5 powodów, dla których warto ją wyznaczać
Dodano: 2018-07-27
Już blisko dwie trzecie ludzi aktywnych zawodowo ma opracowany plan rozwoju kariery. Coraz częściej wdrażają je sami pracodawcy, bo wiedzą, że to motywuje i zatrzymuje pracowników w firmie. Możliwość rozwoju i awansu jest niezwykle ważna dla 59% millenialsów, 44% osób z tzw. pokolenia X oraz 41% „baby boomers”.

Ścieżka kariery to nic innego, jak plan rozwoju zawodowego. Według badań Hays przynajmniej częściowy plan posiada 67% kobiet i 69% mężczyzn. Każda osoba aktywna zawodowo może go samodzielnie opracować, aby precyzyjnie określić cel związany z rozwojem w pracy. Jednak coraz częściej tego typu rozwiązania stosują wobec kadry sami pracodawcy. Taki system wewnątrz firmy pomaga prawidłowo zarządzać pracownikami – przede wszystkim określa zasady awansu. Firmy mają świadomość, że przynosi to korzyści organizacji. Jakie? Oto 5 powodów z perspektywy pracownika i pracodawcy, dla których warto wprowadzić w firmie jasno określone ścieżki kariery.

1. Wyznaczony kierunek rozwoju

Zasady awansu na kolejne, wyższe stanowiska, przedstawione już na początku kariery pracownika w firmie, a nawet na rozmowie kwalifikacyjnej, pozwalają pracownikowi zobrazować siebie w organizacji w perspektywie długofalowej. Jasno określony system oceniania, zakres kompetencji, które należy spełnić w danym czasie, informacje o szkoleniach, premiach i wynagrodzeniu sprawiają, że pracownik wie, czego może oczekiwać od pracodawcy i do czego będzie dążyć. Ma również szansę opracować – samodzielnie lub razem z pracodawcą – metody realizacji poszczególnych celów.

- Ścieżka kariery jest dla pracownika jak GPS dla kierowcy. Znając trasę – jej rodzaj i długość, ważne punkty na drodze, czas potrzebny do jej przebycia – jest w stanie lepiej przygotować się do podróży. Podobnie jest w firmie. Pracownik, który jest przygotowany na to, jakie stanowiska ma szansę objąć, jakie kompetencje nabyć i ma świadomość, ile czasu na to potrzebuje, jest pewny tego co robi. Zyskuje poczucie zawodowego bezpieczeństwa i wpływu na swoją pozycję w firmie – mówi Magdalena Borowska, HR Coordinatior w Transcom Worldwide Poland.

2. Motywacja

Sama perspektywa lepszego wynagrodzenia, awansu czy zdobywania nowych kompetencji dodaje zatrudnionemu chęci do pracy. Również dążenie do awansu budzi w pracowniku ambicję do dalszego rozwoju. Jest on bardziej zaangażowany i dąży do poprawy swoich umiejętności. Każda, nawet najbardziej zmotywowana osoba, może się rozproszyć, jeżeli nie będzie dostrzegać celu, do którego ma ją doprowadzić ciężka praca. Ale znajomość dokładnego planu i zasad pozwala utrzymać poziom motywacji.

3. Przyciąganie i zatrzymywanie pracowników

Poza wynagrodzeniem to właśnie atrakcyjna perspektywa na awans i rozwój kompetencji zachęca kandydatów do starania się o pracę w danej firmie. Według badań Instytutu Gallupa jest ona określana jako „niezwykle ważna” przez 59% millenialsów, 44% osób z tzw. pokolenia X oraz 41% „baby boomers” już przy aplikowaniu na stanowisko. Jednocześnie brak możliwości awansu lub rozwoju zawodowego w ramach organizacji był najważniejszym powodem, dla którego ankietowani pracownicy porzucali pracę. Zatem rozbudowane ścieżki kariery mogą być elementem zachęcającym pracowników do pozostania w firmie.

4. Zarządzanie talentami

Dobrze opracowany system daje możliwość wykorzystania w pełni potencjału kadry. Pozwala na określenie potrzeb szkoleniowych i przyjrzenie się umiejętnościom pracowników. Na tej podstawie można opracować profile kompetencyjne – dobrze przygotowane ułatwiają pracownikowi rozwój, a pracodawcy podjęcie decyzji o awansie danej osoby.

5. Wzmocnienie efektywności pracowników
Z efektywnością pracownika jest bezpośrednio związana jego chęć do pracy. Nie jest tajemnicą, że zmotywowany pracownik, to efektywny pracownik. Świadomość zatrudnionego, że jego zaangażowanie i umiejętności zostaną docenione i przełożą się na bardziej atrakcyjne warunki pracy i ciekawsze zadania, mobilizuje go do tego, żeby działać wydajniej i skuteczniej. W ten sposób osiągnie swój cel, jakim jest rozwój i awans, a jednocześnie przyniesie korzyść organizacji.

Transcom Worldwide Poland

Wiadomości z branży

Archiwum wiadomości

praca, oferty pracy
praca, oferty pracy
praca, praca w, oferty pracy Dla młodych ludzi, wchodzących na rynek pracy to standard. Wśród starszego pokolenia pracowników wciąż budzi strach. Przebranżowienie – wywołuje skrajne emocje, zatem to zło konieczne czy możliwość spełnienia zawodowego? Jedno jest pewne, jak każda... więcej praca, praca w, oferty pracy Nie ulega wątpliwości, że część zawodów straci rację bytu wraz z rozwojem technologii, lecz robotyka, automatyzacja oraz rozwój sztucznej inteligencji nie oznacza, że maszyny zabiorą nam pracę. Ich celem jest usprawnianie naszych działań. W najnowszym... więcej praca, praca w, oferty pracy Odpowiedzi na pytanie, jak opanować kryzys personalny w firmie, skrywają bolączki pracowników. Znając prawdziwe przyczyny, dla których składają wypowiedzenia, można skutecznie ich zatrzymać. Z „Badania satysfakcji i preferencji wynagrodzeń”... więcej praca, praca w, oferty pracy więcej newsów z branży
praca, oferty pracy
Strona główna | Regulamin | Polityka prywatności | Reklama | Linki | Agencje pracy