praca, oferty pracy, pracodawca Przejdź do Inwestycje.pl

Dodaj oferty pracy Dodaj CV Oferty pracy Dla pracodawców Pomoc Rynek pracy RSS English
Praca, oferty pracy | Pracodawca.com
E-Mail
Hasło
Zapamiętaj hasło
Nie masz jeszcze konta ?
Załóż konto

Zapomniałem hasła
Praca, oferty pracy | Pracodawca.com
Wyszukaj pracę za granicą

Szukaj pracy z Google
Praca, oferty pracy | Pracodawca.com



praca.inwestycje.pl
e-mail: info@praca.inwestycje.pl

praca.inwestycje.pl © 2005
wszelkie prawa zastrzeżone
kopiowanie bez zezwolenia zabronione
e-mail: info@praca.inwestycje.pl
Kanał RSS - Oferty pracy - Pracodawca.com


Add to Google

Strona główna Praca Wiadomości

Jak zbudować wizerunek firmy przyjaznej cudzoziemcom 
Dodano: 2018-02-20
Wyobrażenie na temat danej firmy nie powstaje znikąd. To element, który organizacja może umiejętnie kreować i realnie na niego wpływać. Oto składowe, które pomogą zbudować wizerunek firmy przyjaznej cudzoziemcom i które przyciągną pracowników z innych państw.

1. Ogłoszenie w języku obcym

„Jeśli chcemy, aby na ogłoszenie o pracę odpowiedziały osoby z innych państw, musimy zadbać, aby było ono zrozumiałe. Najlepiej więc, aby było przetłumaczone na język angielski lub inny, np. chcąc zatrudnić osoby z idealnym niemieckim, ogłoszenie powinno być opublikowane właśnie w języku niemieckim” – mówi Aleksandra Pocheć, Konsultant w Monster Talent Sourcing Services.

2. Strona www z opcją tłumaczenia

Otwartość buduje także fakt posiadania witryny firmy w kilku wersjach językowych. Z reguły wersje oznaczone są ikonami flag (Wlk. Brytanii, Francji, Niemiec) na stronie www. To bardzo ważny czynnik, który umożliwia cudzoziemcom zapoznanie się z firmą.

3. Wideo z udziałem pracowników zza granicy

Coraz częściej firmy nagrywają filmy autopromocyjne, które są elementem strategii rekrutacyjnej. Jeśli planujemy pokazać, że nasza polityka zatrudnienia uwzględnia pracowników z innych państw, zaprośmy do udziału w nagraniu cudzoziemców, których już zatrudniamy. Nic tak nie umacnia wizerunku firmy przyjaznej cudzoziemcom, jak przykład kariery osoby z innego kraju.

4. Wielokanałowa komunikacja

Wizerunek kuleje, w przypadku firm, z którymi nie można się skontaktować. Jeżeli więc zamieszczamy ogłoszenie licząc na odzew cudzoziemców, zadbajmy o to, aby po naszej stronie była osoba znająca minimum język angielski. Ważne, by zadbać o osobę do kontaktu na różnych kanałach komunikacji np. Facebooku czy Twitterze. Zwłaszcza młode osoby, dopiero wchodzące na rynek pracy, mogą korzystać z tych narzędzi.

„Obcokrajowcy szukają zatrudnienia w Polsce wielokanałowo, dlatego warto być obecnym w wielu kanałach, by zwiększyć rozpoznawalność firmy oraz szybciej zamykać procesy rekrutacyjne” – dodaje Pocheć z Monster Talent Sourcing Services.

5. Obecność na międzynarodowych imprezach

Firma przyjazna cudzoziemcom powinna zadbać o obecność na międzynarodowych imprezach np. kulturalnych czy związanych ze światem biznesu. Właśnie w taki sposób umacnia się w świadomości potencjalnych pracowników, jako marka otwarta na świat.

6. Rozmowa kwalifikacyjna z uwzględnieniem różnic kulturowych

Zyskamy w oczach potencjalnego pracownika, jeśli na spotkaniu o pracę uwzględnimy pewne różnice kulturowe. Pamiętajmy, że Hiszpanie czy Włosi lepiej odnajdą się podczas mniej formalnej rozmowy, która nie jest oparta o pytania z kwestionariusza. Z kolei precyzyjni Niemcy chętnie omówią zasady przyszłej współpracy, a Brytyjczycy będą chcieli znać wynagrodzenie, zanim przystąpią do rozmów. Warto prowadzić spotkanie o pracę z uwzględnieniem tych różnic.

7. Pakiet relokacyjny

Elementem, który wpływa na pozytywne postrzeganie pracodawców przez cudzoziemców, są pakiety relokacyjne. Fakt, że firma pomaga nowym pracownikom odnaleźć się w Polsce, bardzo pozytywnie wpływa na wizerunek. Z badania Monster Talent Sourcing Services „Skuteczne sposoby na rekrutacje językowe” wynika, że 41 proc. pracodawców oferuje obcokrajowcom kursy językowe, 35 proc. stawia na integrację z zespołem, w tym wspólne wyjazdy, a 31 proc. udziela wsparcia podczas załatwiania dokumentów i pozwoleń.

Wizerunek firmy przyjaznej cudzoziemcom warto budować na przekazie z udziałem obcokrajowców, w języku, którym się posługują. Ta otwartość przełoży się na skrócenie procesów rekrutacyjnych.

Monster Talent Sourcing Services

Wiadomości z branży

Archiwum wiadomości

praca, oferty pracy
praca, oferty pracy
praca, praca w, oferty pracy Dla młodych ludzi, wchodzących na rynek pracy to standard. Wśród starszego pokolenia pracowników wciąż budzi strach. Przebranżowienie – wywołuje skrajne emocje, zatem to zło konieczne czy możliwość spełnienia zawodowego? Jedno jest pewne, jak każda... więcej praca, praca w, oferty pracy Nie ulega wątpliwości, że część zawodów straci rację bytu wraz z rozwojem technologii, lecz robotyka, automatyzacja oraz rozwój sztucznej inteligencji nie oznacza, że maszyny zabiorą nam pracę. Ich celem jest usprawnianie naszych działań. W najnowszym... więcej praca, praca w, oferty pracy Odpowiedzi na pytanie, jak opanować kryzys personalny w firmie, skrywają bolączki pracowników. Znając prawdziwe przyczyny, dla których składają wypowiedzenia, można skutecznie ich zatrzymać. Z „Badania satysfakcji i preferencji wynagrodzeń”... więcej praca, praca w, oferty pracy więcej newsów z branży
praca, oferty pracy
Strona główna | Regulamin | Polityka prywatności | Reklama | Linki | Agencje pracy